اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
خانه » اخبار » بیانات حضرت آیت الله دیباجی اصفهانی در جشنواره فیلم دانشجویی

بیانات حضرت آیت الله دیباجی اصفهانی در جشنواره فیلم دانشجویی

  حضرت آیت الله سید محمد تقی دیباجی اصفهانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی بخش ویژه امام هادی( علیه السلام )، بیداری اسلامی و تولید ملی در دانشکده صدا و سیما قم با توجه به اهمیت کارهنری عنوان کرد: صاحب جواهر، آرزوی معاوضه ثواب ۳۰ سال تالیف این اثر بزرگ را با هنرمندی داشت که شعری در مدح امام علی(ع) گفته بود

حضرت آیت الله دیباجی با تبریک ولادت امام هادی(ع)با اشاره به روایتی از امام هادی(ع)عنوان کردند: اگر یک نفر را هدایت کنی برای تو از آنچه که خورشید بر آن می تابد افضل است. ایشان با تاکید بر جایگاه دانشکده صدا و سیما قم مسیر هنری این دانشکده راه انبیا دانست و عنوان کردند در مسیر هدایت باید زحمت و تلاش کرد و بدون تلاش هیچ امری ممکن نخواهد بود. اگر علامه حلی ۵۰۰ جلد کتاب نوشت این بدون زحمت ممکن نبود.

این استاد عالی حوزه با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت بعد از خلقت ” علم ” است خاطر نشان کرد: صاحب “جواهر الکلام فی شرح شرائع الإسلام” حضرت آیت‌ الله محمد حسن نجفی که بزرگترین دائره المعارف اجتهادی فقه شیعه را طی ۳۰ سال از ۲۵ تا ۵۵ سالگی نوشت از همین سنین جوانی به کسب علم و دانش همت گماشت. این مرجع بزرگ علمی در ایام حیاتش شعری از ” عذری ” در وصف امام علی(ع) می شنود و خیلی تحت تاثیر این شعر واقع می شود و آرزو می کند می توانست ثواب تالیف جواهر را با اجری که شاعر این قصیده در مدح امام علی خواهد گرفت معاوضه کند.

آیت الله سید محمد تقی دیباجی اصفهانی خاطر نشان کرد: این جمله معروف- از کسی که لحظه ای از تلاش علمی برای نشر فقه اهل البیت (ع) حتی در مراسم درگذشت فرزندش کوتاهی نکرده- نشانگر اهمیت کار هنری در مسیر ولایت اهل البیت(ع) است. ایشان ابراز امیدواری کرد روحانیون محترمی  که به حوزه رسانه ورود پیدا کرده اند توفیق خدمت پیدا کنند.

بازدیدها: ۴۶

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*